integracja-funkcjonalna01

Integracja Funkcjonalna jest to praca nauczyciela z uczniem bazująca na specyficznym kontakcie. Jest to przestrzeń dialogu jednego ciała z drugim.

Nauczyciel poprzez specyficzny metodzie dotyk próbuje wyczuć możliwości i ograniczenia ruchowe ucznia, by móc pracować z tym, co w ciele zastygłe, od dawna nieporuszane. Nauczyciel niejako wsłuchuje się w to, jak ciało ucznia jest zorganizowane. I właśnie z tego czuciowego słuchania rodzi się dotyk, który wprawia w ruch ciało. Nauczyciel nie rozciąga, nie masuje, nie idzie na przekór możliwościom ucznia, lecz dokonuje ruchowych odkryć w ramach jego możliwości. Przekraczając ograniczenia, kierując się raczej w stronę potencjału ruchowego, nauczyciel podważa powtarzalne schematyczne wzorce ruchowe, które nie służą uczniowi w codzienności.

Poprzez ruchową eksplorację system nerwowy ma szansę zregenerować się, stworzyć nowe połączenia neuronalne. Nowa jakość zostaje wprowadzona w ciało, co manifestuje się w odczuwaniu. Uczeń nie tylko inaczej zaczyna poruszać się i inaczej swoje poruszanie odczuwać, ale może również stać się bardziej świadomy swego ciała i szkodliwych nawyków ruchowych. Poprzez zmianę napięcia mięśniowego, rozluźnienie Integracja Funkcjonalana przynosi ukojenie.

 

Na seanse Integracji Funkcjonalnej proszę się umawiać pod nr tel. 665 820 808.