Nauczyciel słownie naprowadza ucznia na ruchy, mniejsze, bądź większe, mikroruchy lub ruchy globalne, które uczeń wykonuje we własnym, przez siebie ustalonym zakresie, tak by ruch był płynny i przyjemny. Kładziemy nacisk na jakość, a nie ilość powtórzeń. Ruch ma być przede wszystkim uważnie prowadzony i niemechaniczny. Każda lekcja jest inna, poświęcona innemu tematowi: od mikroruchów gałek ocznych, stawu żuchwowo-szczękowego, palców stóp, dłoni, kołysanie miednicą, aż po ruchy większe, globalne, prowadzące do siadu, wstawania, raczkowania. Eksplorujemy różne pozycje: leżenie na plecach, na boku, na brzuchu, po turecku, w siadzie bocznym, na czworaka, siedzenie na krześle i in. Uczymy naszą klatkę piersiową gibkości, a nasz kręgosłup skrętów, zgięć i wygięć oraz zgięć bocznych. Na lekcjach grupowych nauczyciel stawia akcent na ruchy funkcjonalne, przydatne w życiu codziennym. Lekcje Świadomości Poprzez Ruch uczą nas jak poruszać się, by siebie nie nadwyrężać i czerpać przyjemność z ruchu.
Child'Space
Zajęcia grupowe Child’Space są to zajęcia wspierające rodzica w tym wspaniałym i jednocześnie niełatwym wyzwaniu, jakim jest rodzicielstwo. Rodzic uczy się obserwować niemowlę, być wspierającym, aktywnym i pełnym ciekawości towarzyszem jego rozwoju. Uczy się również w jaki sposób bawić się z niemowlęciem, jak je nosić, dotykać i przemieszczać jego ciało, zachęcać do pozycji i ruchów istotnych dla jego etapu rozwoju. W zajęciach grupowych istotny jest czas, proces poznawania dziecka i rodzica przez nauczyciela, obserwowanie rozwoju niemowlęcia i nieprzyspieszanie go, ale wspieranie go we właściwym momencie. Na zajęciach również tupiemy, rytmizujemy, gugamy, śpiewamy i stroimy różne miny. Niekiedy sami rodzice wykonują ruchy niemowlęce, by lepiej zrozumieć swoje dzieci. Robimy wszystko to, czego maluchy potrzebują.